Nye forældre

Det er stort skridt at skulle gå fra vuggestue til børnehave eller rykke fra en børnehave til en anden - både for forældre og børn. Derfor sætter vi altid ekstra tid og ressourcer af for at få en god og tryg start - til gavn for alle.

Det hele starter med at vi sender en mail til jer, heri får I forskelligt info om børnehaven og forventninger, vores seneste fællesbillede og en åben invitation til at besøge os, med jeres barn inden opstart. Mailen modtager i en lille måned før opstart.

Herefter kommer opstarten i børnehaven, hvor I kan forvente at bruge en uges tid til at barnet lander og finder tryghed hos os. Ofte vil det betyde at I (far eller mor) de første dage er sammen med barnet i børnehave, og at I de sidste dage i ugen går, men er til at få fat i, hvis der skulle opstå et behov for det. I den første uge bør barnet ikke blive for mange timer, hellere overskuelige dage, så barnet glæder sig til at komme i børnehave igen. Vi guider jer igennem den første tid alt efter, hvordan vi oplever jer og jeres barns behov.

Under indkøringen vil der være tid til dialog med barnets primær pædagog, resterende personale og ledelse.